4 Mayıs 2009 Pazartesi

Duruş !

Yıllar önce İnönü Stadı 'nda bir maçtaydım . Orta sıralardan bir takımla oynadığımızı hatırlıyorum ve skor olarak da öndeydik . Sergen Yalçın ceza sınırındaydı eğer kart görürse haftaya Fenerbahçe (ya da Galatasaray) maçında oynamayacaktı . Bir pozisyon oldu Sergen 'e hakem direkt sarı gösterip cezalı durumuna düşürdü . Maç rahat skor elde edilmiş 90 dakika bitmek üzere . Türkiye 'nin en yaratıcı ve maça en etki eden taraftarı durur mu hemen tezahürata başladı : ''Sergen kart gör haftaya derbide oyna , Sergen kart gör haftaya derbide oyna '' . Evet haftaya oynanacak derbiden önce hafta içi önemsiz bir kupa maçı vardı ve kuralların zaaflarından birine göre de ikinci sarı karttan görülen kırmızı kartın cezası bir sonraki resmi maçta çekilecektir ibaresi vardı . Yani Sergen bilerek bir hareket daha yapıp ikinci sarıyı görse hafta içi kupada oynamayacak ancak hafta sonu derbide takımdaki yerini alacaktı . Tezahürat 5 dakika devam etti , herkes Sergen 'den bir kart görmesini beklerken teknik direktörü Sergen 'i oyundan aldı . Herkes şaşkın bir an duraksadı ancak sonra gerçeği anladı . Üstünde durulmayıp maça odaklanıldı . O gün o maç kazanıldı ama maçtan daha önemlisi de vardı . Saygı duyulacak bir karar . Şu zamanlarda hani başımızdaki sevimsiz yüzünden yıpranan Beşiktaşlılık Duruşu kavramını bizlere Rumen bir adam hatırlattı . Kendisini saygı ve sevgi ile anıyorum ...

Meraklısına ; Beşiktaş Sergensiz çıktığı derbiyi kazanıp o sene şampiyon oldu ...

3 yorum:

aamet jr. dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam yüzüncü yıldaki gençlerbirliği maçıydı bu maç. Ben de eski açıktaydım. Sergen yedekti golü yiyince Luce oyuna almıştı Sergen'i. O da girer girmez atmıştı golünü bizim olduğumuz taraftaki kaleye. Gol sevincini kapalının onündeki reklam panolarının arkasında o bildiğimiz koşusuyla yapmıştı: Yavaş yavaş sağ el havada işaret parmağını sallayarak.

O maç 1-1 btimişti ama. Yenememiştik. Diğer hafta Deli'nin attığı golle Sami Yen'de kazanmıştık.

B U Z G İ B İ G O L dedi ki...

bir pozisyon oldu'ya ilave: sergen taç atışı kullanacaktı fakat eline aldığı topu kafasının arkasından yere bıraktı başka birisi kullansın diye. zaman geçirme şeklinde olayı yorumlayan hakem hemen sarı kartına abanmıştı. halbuki kartı hakedecek kadar bir süre geçirmemişti sergen. yanlış hatırlamıyorsam böyleydi.

Tunç Bozacılar dedi ki...

Ben de eski açıktaydım . Ama yanlış hatırlamıyorsam kolay bir maçtı (hafızama güvenmiyorum) . Yani yendik diye biliyorum . Esasında sadece o ahlaklı hadise kalmış aklımda gerisi hikaye :)))