3 Mayıs 2009 Pazar

Cep Herkülü ...


Atatürk , İsmet İnönü , Şükrü Saraçoğlu , Adnan Menderes , Mehmet Ali Ağca dışında Time dergisinin kapak yaptığı tek Türk sporcusu olmasının yanısıra tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi haltercisi sayılmaktadır Cep Herkülümüz . Ebeveynlerimin o kaldırdıkça sevindiklerini hatırlıyorum bağırış çağırış . Türk çocuğu olmamızdan dolayı babamın omuzlarına alındığım da olmuştur mutluluktan . Kendisi ile asıl tanışmamız ise Mİlliyet gazetesinin 90 'lı yılların başında verdiği maketlerden oldu . Kaldırdığı halter şekilinde karton maketini yapıp tamamladığımda algıda seçicilik babında gazetelerde gözüm kendisini aradı . Sonra sonra anldık Turgut Özal sayesinde ülkemize iltica ettiğini . O zamanlar Bulgaristan ile sorunlarımızın olduğunu . Halbuki Mine Çayıroğlu 'nun televizyonda bu konu ile alakalı oynadığı bir filmine saatlerce ağladığımı bilirdim ablam ile . Yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum ? Bir de onunla birlikte yarışan Yunan meslektaşının dramı sözkonusudur ki bambaşka bir yazı konusu olabilir . Neyse kırılmayan rekor bırakmayan , Türkiye 'ye güreşten sonra olimpiyatlarda ilk altın madalyasını kazandıran , halter tarihinin en genç rekortmeni sayılan , 1988 Seul Olimpiyatlarına katılmasını sağlamak için Bulgar hükümetine 1 milyon dolar verdiğimiz bu küçük dev adam şimdi 42 yaşında ve kendisini yıllar sonra hatırlatan haber maalesef kötü . Ciğerlerini su topladığı ve yoğun bakımda olduğunu okuyorum , üzülüyorum . Bir çocukluk kahramanım daha tekliyor , aman ha diyorum . Acil şifalar Cep Herkülü , sen bu hastalığı da kaldırıp atarsın .

Hiç yorum yok: