27 Temmuz 2009 Pazartesi

Sakallı Ülker Amca


Sene 1998 .
ÖSS denilen eziyet için hazırlanmışım , sınav günü gelmiş çatmış .
Sınava gireceğim yer Fatih - Çarşamba .
Bense bildiğiniz hafta sonuyum ; saçlar uzun , altta şort üstte The Doors tişörtü .
Sınav öncesi zaruridir kafa açıcı , zihin yoklayıcı tatlı şeyler edinmek .
Bu görev ışığında girdim semt bakkaliyesine bir baktım heryer Ülker !
Sanki Ülker toptan bayisi gibi .
Bu markanın başrol oynadığı ilk hatıram ...
Su istiyorum bir de şekerleme gibi bişeyler ... Öncelikle merhaba diyerek .
Sakalı âlâ amcamız ilk defa aleyküm selam cevabı vermeyince bozulmuş olacak ki ...
Süzdükten sonra ön yargı süzgeçinden .
Ne istesem yok diyor .
Gözümün önündeki çikolatalar nasıl oluyor da yok oluyor ?
Kalkık iki kaş karşımda , içinden fesupanallah yanına git kelimesini de ekliyor .
Tövbe tövbe diyoruz karşılıklı sakallı amcamla içimizden ...
İnsanlık ölmüş lan mırıltısı ile çıkıyorum dükkandan .
Çıkmamla önümden geçen peçeli cariyeler ve öndeki tesbihi husyelerimden büyük amcamı görüp destur çekmem bir oluyor ...
Haydi bismillah !
Kılık kıyafet inkılabı henüz gelmemiş buraya , nerdeyim ben lan diyorum ...
Sahne ışıkları üstümde , bakışlar beni süzmekte ...
Kaçıyorum ...
Kendi çapında modern olan başı açık anam ve bayram namazı kaçırmayan babamın yanına ...
Geçiyorum sınava .
Aşağıdakilerden hangisi yukarıdadır sorularına ...
Aklımda sakallı Ülker amca ...
Her işaretlediğim kutucuk sonrası susayan dudaklarım ...
Açılmayan zihnim ve acıkan karnım ...
Elbette Ülker'in sonuçla alakası yok ama sakal bıraksaydım kazanır mıydım lan acaba ?
Tesbih çeksem arkamda dört-beş karıyla , Fatih - Çarşamba'da ?
Bir sonraki sene kazandım sınavı .
İstanbul Üniversitesi besledi anılarımı .
Ama ya sakallı Ülker amca neler yapıyordur şimdi ... ?
Ya da Galatasaray'a 27 , Fenerbahçe'ye 30 milyon dolar verdiği söylenen ...
Hediye ettiği oyuncuya kâr koyarak bize satan ...
Yeşil sermayenin dolar kısmından bize el sallayan ...
Sevgili Ülker ne düşünüyordur şu an acaba ?
Sponsorluk anlaşmasından ziyade gönülleri mesut etmesi gerekmez mi bir kurumun ?
Çifte standart yaratmak ya da sözleşmedeki şartları yerine getirmemek suç değil mi bu ülkede ?
Basketbol takımına verdiğin kuru destekle ve üç büyükleri ayırmakla ne geçer eline ?
Neden sırt tarafı boş Beşiktaş'ın ? Sakın sırt çevirmiş olmayasın ?
Çifte kupa ve şampiyonlar ligi fırsatından inşallah bir kuruş kazanamayasın ...
Çocukluğumdaki sakallı amcadan bir farkın var mı diyorum ...
Cevabı sizlere bırakıyorum ...

Hiç yorum yok: