9 Temmuz 2009 Perşembe

Efsane Maç Öncesi Öngörüler # 1



Beşiktaşlıyım deyip de bu maç hakkında konuşacak bir - iki cümlesi olmayan veya herhangi bir hikayesi bulunmayan insan bana göre çok azdır . İddia ediyorum ; Türk futbol tarihinde böyle bir maç olmadığına ve mecburum çocuklarımla hatta torunlarımla orada o gece neler yaşandığını paylaşmak zorunda olduğuma . O anın kıymeti bir başkadır yaşayan bilir elbette ancak en azından bir tarih yazılmışsa (skordan bahsetmiyorum) ve bunda benim de bir payım varsa ne mutlu bana , illaki anlatmak farzdır ama .

Dedim ya herkesin bir hikayesi vardır o geceye dair ; ameliyat sonrası artık benden biri sayılan koltuk değneğim , beyaz üst-başım ve kameram ile yerimi aldım . İnönü'ye gitmeden önce yeni evli bir arkadaşımın evine uğramıştım da bana ''Liverpool maçı mı var lan , hangi kanalda'' demişti ! Ne hoş :) Maç öncesi keyfimiz yerinde anlamışsınızdır . Ne o efsane olan tezahürattan haberimiz var ne de maç sonucundan . 13 şehidimizi toprağa vermemiz , Liverpool tribünlerine gövde gösterisi planı yapmamız , Totenham maçındaki gibi beyaz giymiş tribünler ve galibiyete ihtiyacımız olan şampiyonlar ligi faktörü babında dört önemli olayla anlamını pekiştirmiş bir maç gibi görünüyor . Sonra anlıyorum harikuladelik arasında bu nedenleri de sayacağımızı . O günkü halet-i ruhiyemi hatırlamıyorum ama yenemeyeceğimizi düşündüğümden maç öncesi skor sormuşumdur . Videodakiler bu maça ait benim hikayemin baş aktörleri . Bizim hikayemiz yani . Biz derken ; Liverpool’un iki maçta bizden 3 puan alamayacağını söyleyip sonra fikir değiştiren koçerom askerde . Kendisi Engin Gürses olup uğursuzdan hallicedir , 19 sene sonra altın harfler döşedik tarihimize o uzaklardayken . Direkt skoru bilen kardeşim Eser Akalın olup bu sene kombine alamamaktadır , zira o da askere gidiyor . Hayırlı tezkereler şimdiden . 3-1 diyenimiz Tolga Afacan olup Youla’ya bile iyi transfer diyebilen hayatımda gördüğüm en iyimser Beşiktaşlıdır . Kardeşten ötedir , okuyorsa selamlar . Almanca konuşup turist kisvesi altında aksan kovalayan ise kuzenim Erkin Selen olup bu sitenin açılış videosu kendisine aittir . Ayrıca yabancı dili falan yoktur , full sallamadır :)

Biz beşimiz o gün nasıl sevindik , nasıl ağladık uzun uzun anlatmayacağım . Hatta şu satırları yazarken engel olamadığım nemlenen gözlerim ve diken diken olan tüylerim bile o geceyi yaşamış insanları ortak bir paydada buluşturuyordur . Maç sonu Gerard'ın ''Sahada değildim tribünleri seyrediyordum'' açıklaması bile belki anlatır ya da yetmeyebilir o gece için . Benim cebimde o günü anlatacak kelimeler maalesef yok arkadaşlar . Varsa daha fiyakalı cümleleri olan buyursun yazsın . Anlatılmaz yaşanır klişesinin arkasına sığınıyorum yapacak birşey yok . Bana göre o gün ; İnönü Stadı'nda yer alan bir Beşiktaşlı'nın görüp görebileceği en güzel gün olup rövanşın kötü izlerini bile kamufle edebilecek güzelliktedir . Sadece Beşiktaşk diyorum anlayan anladı zaten gerisi martavaldan hallice şu gönülde ...

2 yorum:

Pamukk dedi ki...

O gün tribündeki herkesin ben -sağımdaki- solumdaki herkesin gözleri doluydu
cebimde su vardı 2.golde eziş büzüş olduk patladı sırılsıklamdım.

Adsız dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=gHn3cdd5mrs

başka söze ne hacet...