8 Ocak 2010 Cuma

Yahşi Batı ...


Dün akşam izleme fırsatı buldum Yahşi Batı'yı . Kesinlikle bir kez değil iki-üç kez seyredilmesi gereken tipik bir Cmylmz filmi olmuş . Kostümler ve görüntü oldukça güzel . Uğraşılmış , emek verilmiş ve üzerine konuşulacak replikler yaratılmış her halinden belli . Bazı yerleri ister istemez kaçırıyorsun (aynı Cem Yılmaz Stand Up'larındaki gibi) diğer sefer seyredildiğinde hafızaya yerleşir hiç sorun değil . O kadar ince göndermelere ve üzerinde düşünülmesi gereken esprilere şahit oldum ki anlatamam . Zaten Cem Yılmaz bu , anlatılmaz yaşanır . Uzay filmi , tarihi film , kovboy filmi derken finali Japon filmine bağlarsa hiç şaşırmam (spoiler : ki izleyenler anlayacaktır sanırım:) ! Son sözümüz Zafer Algöz abimize fiyakalı selamlarımızla eli öpülesi oyunculuğuna . Abi o ne güzel bir Orta Anadolu şivesidir tey allahım ya ... Saygılar ...

1 yorum:

Giray dedi ki...

bu filmi acımasızca eleştirenleri anlayamıyorum bir türlü.. sinema konusunda "haklı müşteri rolü" bir insanı çokca yerin dibine sokabiliyor.. "2 saatime yazık oldu, gülemedim küfür haricinde" diyen bir vatandaş öncelikle bir stand up gösterisine değil, sinema filmine gittiğini unutmamalı..

cmylmz, tartışmasız "türkiye'nin profesyonel en komik adamı" ünvanına sahip olduğu için bu minvalde iş bekliyor izleyen sanırım.. hayatın anlamını cmylmz filminde bekleyen muhteremin "galatasaray eziktir" dediğine de inanmam ben..

çok ince mesajlar var ve çözebildiğim birşeyi paylaşmak istiyorum.. tabi bu bir tahmin;

şerif'in sorumlu olduğu kilisede herkes dışarı çıktıktan sonra yerleri temizleyen zenci'nin yanına gidip "ezdirme oğlum kendini" demesi ve daha sonra beyaz saray'da o zenci kardeşimizi tekrar görmemiz sanıyorum barack obama abimizi temsil ediyordu..

akabinde, dediğin gibi zafer algöz'ün müthiş bir oyunculuğu var, ders vermiş.. sayesinde rahmetli ali şen'i hatırladım o kayseri şivesiyle..

yahşi batı, seninde dediğin gibi 'oldukça yahşi'dir kardeşim..

sevgiler..
:)

Giray,