16 Kasım 2009 Pazartesi

Beşiktaş - Fenerbahçe : 0-2 # 2002

Mekan İnönü .
7 sene önce .
14.04.2002
Kalede Oğuz var Fenerbahçe'de .
Zubeyir Baya'lı zamanlarımız .
Daha maçın başında Ali Eren kırmızı kart görüyor .
Orta hakem Muhittin Boşat .
Ama başrolde yardımcı hakem Evren Dölek var .
Hiç unutmadım bu ismi .
Serhat Akın'ın dirseğinde gözlerini kapatıp Ali Eren'in boşa giden tekmesini gören hakem Şampiyonlar Ligi umudunu daha ilk dakikalarda çimlere gömüyor .
Sonra Ali Eren'in boşalttığı kanattan yenilen goller .
0-2 .
İşini ilginci Ümit Özat , İlhan Mansız ve Ceyhun Eriş'te atılıyor ilerleyen dakikalarda .
Evren Dölek İlhan Mansız'ın kızarmasında yine başrolde .
Hele bir Ceyhun Eriş'in atılması var ki evlere şenlik .
Taç atmak üzereyken yüzüne gelen pet şişe sonrası topu bırakıyor yere .
Daha önce sarı kartı olan Ceyhun elleri açık ne yaptım derken kırmızıyı görüyor .
Ben yeni açıktaydım o maçta .
Ali Eren atıldıktan sonra tüm keyfimiz kaçmıştı .
Maç vur vur vur sesleriyle bitti zaten .
Maç sonunda başkan Serdar Bilgili Şampiyonlar Liginden gelecek olan 5-6 milyon dolarımızın içine eden Muhittin Boşat'a saydırıyor .
Karşılığı mahkeme salonu ve 8 milyar tazminat !
Maçta olanlar ve tv başındaki Beşiktaşlıların dediklerini duysa şimdi Miami'de tatil yapıyordu sabah akşam .
Serhat Akın'ın boğa lakabı ve yitip giden devler ligi şansı ...
Olmadı yine ... Başka sefere ...

6 yorum:

Gökhan dedi ki...

hakem kararlarından dolayı ağlamaklı olduğum tek maçtır o maç.
muhittin boşat ilk kırmızıyı çıkardığında serhat a verecek diye sevinmeye başlamışken ali eren e çıkartması,2.yarıda beşiktaş ta şu ana kadar pascal da dahil en sevdiğim adam olan ilhan a sebebini bir türlü anlaymadığımız şekilde çıkan kırmızı kart...

Atakum RAC dedi ki...

her ne kadar Kadıköy'deki Arzumanyan Soykırımı'na benzemese de inönü-fener-hakem makus sarmalının gerçekleştiği dizinin sağla halkalarından biriydi o maç da...

aamet jr. dedi ki...

Benim de unutamadığım maçlardan biridir. Yeni açıktaydım. Serhat'a olan nefretim de o gün başlamıstır. Gollerin Ali Eren'in boşalttığı kanattan ve Serhat tarafından atılması da nefretimi körükleyen unsurlar tabi.

Gökhan'ın dediği gibi Boşat yan hakemle konuşup Ali Eren'e doğru giderken Serhat tam yol üstünde kalmıştı. Herkes Serhat'a gittiğini düşünmüştü, attığı dirseğin farkında olan Serhat bile. Tam kollarını açıp olası kırmızı karta itiraza başlıcekken hakem onu es geçip Ali Eren'in karşısına geçti tak diye çıkardı kırmızıyı.

Arkhe dedi ki...

Ben de bu sezon oynanan ilk Beşiktaş maçını unutamam.. İlk devre bir voleybol bloguna penaltının verilmediği ve daha sonra Ronaldo'nun 3 metre ofsayt golle beraberliği getirdiği maç.. Japon bayrağı da o maç ile çıkmıştı sanırım..

Tunç Bozacılar dedi ki...

Ronaldo'nun iki tane atıp sizi yendiğimiz maç 1-2 ve sizin dünya rekoru kırmanıza engel olduğumuz maçtır . İlk Japon bayrakları ve muhabbeti bu maçla ortaya çıkmıştır . Ayrıca maçtan sonra ilk Pazartesi okula gittiğimde ben Türkiye'de bu kadar çok Beşiktaşlı olduğunu düşünmemiştim diye bir cümle kurduğumu hatırlıyorum . Çünkü herkes sözleşmiş gibi atkı , forma veya siyah beyaz olarak işine okuluna gidiyordu . garipsemiştim ki hala şaşırırım ...

Arkhe dedi ki...

Evet, aynı maçtan bahsediyoruz.. Bu yazıdaki maç aynı sezonun ikinci maçı, o ilk maçta da Orhan Erdemir bizi yakmıştı ve rekor gitmişti..

Mirkoviç ve Tümer'in atıldığı pozisyonda İlhan'ı da atmamıştı..

Ben de o maçu unutmam..