16 Mart 2010 Salı

Ejderlerin Mağarası


Bloomberg HT
diye bir kanal var artık geçen gün farkettim . Kanal 1 gitti yerine bu geldi . Nedir ne değildir diye baktım internetten Ciner grubununmuş , ekonomi yayınları yapacakmış . Hayırlı olsun ne diyeyim , iktisat - maliye okumama rağmen ben anlamıyorum bu işten anlayan beri gelsin bari . Yayınınız hep devam etsin reytinginiz patlasın gari ...

Farkettim demiştim ya yeni kanalı , sağolsun güzel bir program sayesinde . İsmi "Ejderlerin Mağarası" (Dragon's Den) . Her Pazar saat 19.00'da . Gerçi ben ne zaman denk gelsem rastlaşıyoruz ama olsun . Programı kısaca anlatmak gerekirse ;

5 adet kendi alanlarında çok başarılı , iş dünyasının kurdu olmuş multimilyoner ultra süper kariyerli ve başarılı zengin bulunuyor (Peter Jones , Theo Paphitis , Deborah Meaden , Duncan Bannatyne ve James Caan) . Ve bunlara bu programda ''Ejder'' deniliyor . Zaten isimden de anlaşılacağı üzere ejderlerin girişimciyi karşıladıkları ve oturup dinledikleri yere de ''Ejderlerin Mağarası'' deniliyor . Aklındaki fikire , elindeki projeye veya ürüne güvenen insanlar bu yatırımcıların karşısında sunumlarını yapıp , her bir yatırımcının elindeki 100 bin sterlinden pay almaya çalışıyorlar . Ürünü veya projeyi 3 dakikalık sunma imkanları var , o 3 dakikada ejderlerin aklının yatması , projeye ve keşfedilen ürüne yatırım yapması sağlanmak amacıyla ikna süreci işliyor . Genellikle gelen yarışmacının son cümlesi şu ekilde bitiyor ; ''Elimdeki ürün için tüm parayı istiyor (genellikle 100 bin sterlin) ve karşılığında %15 size teklif ediyorum'' . 3 dakika bittikten sonra soru-cevap şeklinde girişimciye bu işin maliyetini , daha evel satıp-satmadığını , geçmiş kariyeri , neden böyle birşey yaptığı gibi sorular soruluyor . İkna olurlarsa bu 5 milyoner , girişimciyle iş yapmak için pazarlığa girişiyor . Örneğin birisi ''Bu ürüne 100 bin sterlin veririm fakat kazancın %40'ı benim'' teklifi yapabiliyor . Girişimci teklifleri düşünüyor , kabul ya da red ediyor veya kendi teklifini yeniliyor . Bazen de gelen kişiler bu ne biçim buluş , neden yaptın ki bunu , işe yaramaz , saçma kelimeleriyle mağaradan yollanıyor .

Keyifli olduğu kadar öğretici . Hatta eğlenceli bir program ''Ejderlerin Mağarası'' . Resimdeki adam aralarında en ta..aklı olanı , Peter Jones . Rastlarsanız kaçırmayın derim . Programa tabiki , adamın ta..aklarına değil ...

1 yorum:

Duncan dedi ki...

Severek bende izliyorum Peter Jones çok genç yaşta milyoner olup batıran sonra tekrar milyoner olmayı başaran biri ancak en ta..aklısı gostermesede sessiz takılsada duncan Bannatyne en zenginleri hayatı hapislerde geçmiş biri için örnek olacak kadar başarılı