16 Ekim 2009 Cuma

Okur Köşesi # Haydar Dümen Suyu

Yazgımızda okur köşesi yapıp sorulara cevap vermek de varmış , ne güzel ! Hem de bildiğim yerden çıktı soru , dün gece hep buna çalıştım elektrikler kesilmeden . Alper gol gol gol :)

Soru : 35 yaşında biri olarak hayatımda inönü stadı değil istanbul bile görmemiş biri olarak ben bir pazar günü eşimi ve 2 kızımı alıp inönüye bjk maçına gelsem güzel ve rahatça oturarak maçı izleyebilirmiyim.hangi tirbünü tavsiye dersin mesela bana.yağmurdan falanda kızlarım dolayısıyla korkarım ben.kapalıya girebilirmiyim.alacağım biletin karşılığı koltuklara rahatça oturup sağımda solumda itiş kakış olmadan usturupluca maçımızı izleyebilirmiyiz acaba.ne kadar küfür olur mesela.yada stad içinde veya çevresinde maçı beklerken ailece vakit geçirebilceğimiz bişeyler yiyip içebileceğimiz bir yerler varmıdır.beşiktaş müzesi açıkmıdır.beşiktaş lisanslı ürünlerini satan yer varmıdır statta açıkmıdır.
ne sormak istediğimi tam olarak anlatbildim sanırım inşallah.
cevabı dediğim gibi gerçekten bilmiyorum.eğer vereceğin cevaplar olumsuz ise o zaman beşiktaşın en büyük problemi stat tır diyeceğim bende çünkü.ve rahat maç izlenmesine engel olanlardır diyeceğim bende.

Cevap : Öncelikle en büyük eksiklik İstanbul'u görememek . Bunu bir an önce gidermen gerek . Sonrası kolay , en nihayetinde tek aşk Beşiktaşk ! Elbette tüm aileni alıp getirebilirsin her hangi bir Beşiktaş maçına . Derbi maçlarını hariç tutuyorum . Küfür , bilet bulma sorunu ve kalabalık babında . Bunun dışındaki maçlarda güzel , rahatça oturabilirsin numaralıda , kapalının kenarlarında ya da eski - yeni açıkta . Yağmurlu bir havada numaralı tribün ve kapalı üstü tercih edebilirsin . Kapalı altın çoğu yağmurdan ıslanır maalesef yukarıdaki çatıya rağmen . En pahalı tribün numaralıdır , sonra kapalı üst , kapalı alt , yeni açık ve eski açık diye sıralanır . Hepsinde ailen ile rahat rahat maç seyredebilirsin . Mesela kapalının en güzel göründüğü yer numaralı tribündür . Sosyete diye tabir edilir . Nasıl bir sosyeteyse ! En çok bağırılan yer ise elbette Kapalı , çArşı'nın mekanı . Küfür yok mu , var . Ama rahatsız edecek boyutta asla değil . Gerçi maçın tansiyonuna da bağlı biraz . Açıklardan yeni olanın üstü hafif kapalıdır , yağmur almaz . Yani az alır . En önemli özelliği ise 3. katından bakarsın ; hava güzelse karşında boğaz kalbinde Beşiktaş . Daha ne olsun ! Eski açık ise yıllardan beri emeklilerin , sessiz sakin insanların tercih ettiği bir tribün olarak aklımda yer etmiştir . 100. yıldaki kombinem eski açıktı . Gerçekten de sessizdir , sadece maç ile ilgilenilir . Ben itiş kakış görmeyeli 10 sene oluyordur sanırım , giriş - çıkış çok kolay . Kapalı farz ise alt tarafı tercih etmeni öneririm , hem sahaya yakın hem de sağ ve sol kenarlarında rahatça ailenle maç seyredebilirsin . Elbette kapalı üstün kenarları da müsaittir mevzubahis maçı rahat seyretmek ise . Oturma konusu biraz göreceli tabi . Hayatımda hiç bir maçta oturmadığım için nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum . Ama sanırım oturan taraftar gördüm gibime geliyor sanki kapalıda maç esnasında (lan devre arasında mıydı yoksa o?) . Kapalı alt - üstün orta tarafı biraz karmaşıktır , tavsiye etmem . Ama İnönü Stadı kapalı tribününde ailece maç seyretmene engel olacak hiç bir şey yok garanti veririm . Ki bahsettiğimiz yer dünyanın en ateşli taraftarlarının bulunduğu yer . Gerçi şimdi ateşleri ile sağduyuları karıştı ya neyse !

Maç öncesi ; önemli bir kültürdür bana göre . İngiliz publarında büyümediğimizden kendi çapımızda yaşattığımız bir gelenektir arkadaşlar arasında . Maç öncesi buluşuruz ; ya Taksim (ki dünyanın en güzel yeridir) Nevizade'de Beşiktaş formalarımızla yerimizi alıp muhabbet ve Beşiktaş baldan tatlıdır kavramını hayata geçiririz ya da Kazan'ın yakınlarında (Beşiktaş semtinin göbeğindeki bir meyhane) mevkimizi belirleriz . Taksim - Beşiktaş arası 10 dakikadır dolmuş , otobüs ve taksi babında . Taksim - İnönü arası yine 10 dakikadır finüküler denilen bir araçla . Beşiktaş'ta da olsan Taksim'de de otursan ailenle yürüye yürüye , çevrende Beşiktaş formalı gençlerle rahatça ulaşabilirsin mabede . Ailece oturup maç öncesi vakit geçirebileceğin sınırsız mekan vardır hem Taksim'de hem de Beşiktaş semtinde . Köyiçinde dışarıya atılmış masalar ve restaurantlar hep Beşiktaş'tır , Beşiktaşlıdır . Ayrıca hala yitirmediğimiz hoş bir davranıştır , kadın gören insanın küfürlü tezahüratı lay lay lay ile ikame etmesi . Kız arkadaşımla geçen sene Canım Ciğerim denilen bir meyhanede şampiyonluğa giden yola şahit olduk , yan masalardan gelen mecburi lay lay lay sesleriyle . Şşşşt bayan var bayan var engellemeleriyle . Merak etme güzel insanları hala kaybetmedik , keyif alacaksınız her şekilde özellikle ailenle .

Beşiktaş Müzesi Pazar günleri ve maç günleri dışında her gün saat 10:00-17:00 saatleri arasında açıktır . Lisanslı ürün almak için ise İnönü Stadı kapalı tribünün altında koskoca iki tane Kartal Yuvası mevcut . Yani stada geldin yarım saat önceden ve birşeyler alacaksan , alışverişini yaparsın , sonra da 2 dakikada staddaki yerini alırsın . Ayrıca Beşiktaş semtinde de bir tane var bildiğim .

Ezcümle ; bu güne kadar neler kaçırdığını anlamak için İstanbul'a ve bir Beşiktaş maçına gelmeni isterim . Pişman olacaksın daha önce neden denemedim diyeceksin . Dolmabahçe'nin kokusu , manzara , boğaz , siyah beyaza bürünmüş semt , seyyar satıcılar ve herşey . Anlatmak olmaz eksik kalır illaki . Keyfini kaçıracaklar sadece çimlerde , zaten gerisi de hikaye ...

Saygılarla ...

3 yorum:

damacana dedi ki...

şu anda insan gibi maç izlemeye en müsait tribün eski açık gibi...tamam hava şartlarıyla direk temas sağlanıyor ancak şu sıralar ne mal olduğunu öğrendiğimiz bazı kitleler tarafından höt-zöt tavrına maruz kalmazsınız ve bilete de dünya para vermezsiniz...bence bol bol yağmurluk atkı falan alın. ha bi de sigaranızı nasıl yakacaksınız o da bir soru işareti :)

alper dedi ki...

OOOO

Tunç Bozacılar..Vallahi utandırdın beni.Safiyane bir soru sormuştum fazlasıyla ayrıntılı bir cevap aldım.Yazının hiç bir yerinde kinaye görmemekte ayrıca güzel oldu..:)) Yoksa yaptın da ben mi anlamadım?

Küfür konusunda ağzımın pek sıkı olmadığını üç aşağı beş yukarı sen kendi gözlerinle okumuş birisin nihayetinde.Alper gol gol..:))) Ama insan kadın-kızın olduğu yerde yine de kendini tutuyor..

Sorumun höt-zöt kavramı kısmına ve senin her ne kadar OLUŞUM lara saygı gösteren tavrını bilmiş olmama rağmen çarşı-karagümrük ikilemi arasındaki inceliğe cevabı aldım.Teşekkür ederim..Yukarıdaki yorumdaki gibi ne mal olduğunu öğrenmeye ve tahmin etmeye çalıştığımız kitleleri de kasıt ederek sormuştum ''rahat maç izleme'' kavramını..:))

Adıma bir blog ta yazı yazılmış daha ne isteyim yahu.Dur dur isteyim bari.Gs küme düşsün bizim Göztepe ile aynı ligde oynasın..:)))

Eyvallah Beşiktaş duruşlu blog yazarı.Sağolasın...

t2 dedi ki...

Ömer evet eski açık ; bu işler böyle giderse öbürkü sene düşünülebilir . inanmadığım tribünde olmak istemesem diye ...

Alper eyvallah :)