28 Nisan 2009 Salı

Mustafa Hoca Duy Beni ...


4 Mayıs 2009 Pazartesi günü Fenerbahçe galibiyeti sonrası özel röportaj için buluştuğumuz Beşiktaş teknik direktörü Mustafa Denizli ; kimseyle paylaşmadığı sırrını sadece bize açıkladı bizler de manşetimize taşıdık : Ters Manyel bu galibiyetin asıl mimarıdır . Haberin ayrıntıları için ses kayıt cihazımızı Mustafa Hoca 'ya uzattık , bizi kırmadı ve kamuoyunu şok edicek açıklamalarda bulundu . İşte derbideki galibiyetin sırrı gerçekten ne ?

Salı akşamı Ümraniye ‘de odama çekilmiş internette geziniyordum . Ordan oraya sürüklenirken linkleri atlaya atlaya bir siteye ulaştım . Ters Manyel yazıyordu başlıkta . İlgimi çekti , sitenin içeriğine göz gezdirince anladım ki daha çok Beşiktaş ile ilgili yazıyor site sahibi . Bir – iki yazısına baktım epey de hoşuma gitti hani . En çok kullandığı dili ve kalemi sevdim . Sonra bu maç (Fenerbahçe) ile ilgili olan makaleye göz gezdirdim . Mustafa Hoca Duy Beni başlığını gördüm . Bayağı mantıklı cümlelere rastladım . Akıllı çıkarımlarla bugüne kadar gelinen yeri ve bundan sonra ulaşabilecek hedefleri kendi kelimeleri ile anlattığına şahit oldum . Türkiye ‘de herkesin teknik direktör olduğu bir ortamda o akıl vermeye değil sadece yardımcı olmaya çalışıyordu , en azından ben samimiyetine inandım . Bana hitaben yazdığı yazısında ‘’ Hocam istikrar ile aranız bozuk farkındayım , düzeltiniz de demiyorum ne haddime ! Ancak taşları yerinden oynatmak ile her maç başka kadro ile çıkmak aynı şeyler değil gibime geliyor . Bu takımda herkes yedek kalabilir elbette seçimlerine saygımız sonsuz . Lakin en geride Sivok – Gökhan Zan ile önlerinde Cisse – Ernst bu takımın temeli oldular artık . Gökhan Zan ‘a nazar değmesin çift omuz taktırmış gibi her yere yetişiyor . Sivok sezon başından beri istikrar abidesi . En kötü ihtimalle bu takımın en teknik defans oyuncusu ve oyunu geriden en güzel başlatanı bu adam . İbrahim Toraman ‘ı bu maçlık kenarda bırakmakta fayda var , yeterki sağ bek yaratmaya çalışmayalım bünyesi kabul etmiyor bu gol sevinci güzel adamın . Ekrem için ne denir bilemiyorum , beş ciğerle mücadele ediyor , bu taraftar onu çok sevdi iletirseniz sevinirim . ’’

Sert maçların anahtarı Ernst ise maymuncuğu da Cisse derken galibiyet kapısını sonuna kadar araladı o yazıda Ters Manyel . Bugüne kadar bu şekilde oynadığımız maçların istatistiklerini bu siteye takip edenlere sunarken , diğer tercihlerdeki sonuçları da ayna şeklinde yüzümüze tutuyordu . Kırımız kartların hangi maçta hangi oyuncu tercihleri sonucu geldiğini de eklemişti yazısına . Devam ettim okumaya : ‘’ Nobre ‘nin spazmlı belini bilemem ama kuvveti ile neler yaptığını az çok canlı seyretme imkanı buldum . Gol vuruşu yok , tekniği sınırlı bir oyuncunun 2 senede kendini bu kadar geliştirmesi ve yıpratıcılığı ile bir sıfat yaratması çok kişiye nasip olmayan meziyetlerdendir . Bizler koşmasını , çabalamasını alkışlayanlar olarak güçlü bi Nobre ‘yi derbide görmekten mutluluk duyarız . Ancak Bobo ‘yu yedek bırakmamak kaydıyla .'' İkisinin bir arada oynadığı maçların , oynamadığı maçlara oranını tablolar halinde sunması bu işe ne kadar önem verdiğini kanıtı . Sanki benim okuyacağımı anlamış gibi , bana sesleniyormuş gibi .

‘’ Serdar Özkan ‘a bir an önce tek pas çalışması yaptırırsanız ikinci bir topa ihtiyacı kalmayacaktır sanırım . Zira beyefendi top kaybetme konusunda rekora gidiyor olabilir . Rakip takım yorulunca ihtiyacımız var fuleli koşularına , beklemesi lazım yedekte hazır vaziyette . Delgado tarzı futbolcuları ne kadar çok sevdiğinizi ve elinizde imkan olsa 11 tane Delgado ile sahaya çıkmak isteyeceğinizi biliyorum . Ben de size 11 Yusuf öneriyorum kendi çapımda . Hem daha teknik hem de daha sahiplenici takımını , arkadaşlarını . Kaçmaz sert görünce , yılmaz maç elektriklenince . Ümit Aktan ‘ın deyimi ile telefon kulübesinde çalımlar karşısındakini incelikle . Geçen hafta 3 kere geçtiği Doğa ‘nın dengesi bozulmuş diyorlar , gökkuşağı olmuş Eskişehir semalarında gözükmüş anlatıyorlar . Siz bir düşünün yine de . Aynı anda oynattığınız takdirde dişli maçların zayıf halkası olmaya aday futbolcu sayımız ikiye çıkar , bu da hiç hayırlı olmaz kanımca . Holosko formda , bu karşılaşmada güzel bir gol yakışır Slovak ‘a . Eğer sağlam bir Nobre oynamazsa Bobo ‘nun çevresinde görmek isteriz kendisini . ’’

Söyledikleri kafama yattı , oluru vardı açıkçası . Sonra yazının sonuna doğru naçizane kadro bile yapmış . Benim kafamdaki ile uyuştuğunu görünce de hayranlığım daha da arttı bu yazara . Kaleye Rüştü , önlerine Gökhan Zan ve Sivok ‘u , beklere Ekrem ile İbrahim Üzülmez ‘i yerleştirmiş . Çift ön libero Cisse – Ernst ve Tello , ileride ise Nobre – Bobo ve Yusuf . Sivok ve Nobre ‘nin hafif sakatlıklarını da göz önüne alarak İbrahim Toraman ve Holosko alternatiflerini sunmuş . Dikkat çektiği nokta Bobo ve Nobre ‘nin yanında Tello değil Yusuf ‘un yer alması . Çünkü Tello ‘nun mücadele yapısı ile Yusuf ‘un forvet çoklayıcısı olarak kale önünde tehlike yaratması kavramları es geçilecek gibi durmuyor . Bir de maçın gidişatı hakkında öngörülerine değinmiş :

’ Fizik kondüsyon bakımından Fenerbahçe ‘den 2003 yılından beri ilk defa bu denli üstünüz . Bu bağlamda Stefano Hoca ‘ya selamlar ederim . İlk 60 dakikada başa baş gidecek oyunun kırılacağı nokta bizim ayakta kalmamız olacaktır . Fenerbahçe ‘nin dayanıklılığımıza yetişeceğini hiç sanmıyorum . Bu dakikalardan sonra oyunun kilidi açılacak ve ekibimiz güzel bir galibiyet alarak yoluna devam edecektir . Gönlümden geçen Tello ve Holosko ile 2-0 bitirmek , ancak top yuvarlak zaman da göreceli . Beklemekte fayda var . Tüm futbolcularınıza ve size ayrı ayrı teşekkür ediyorum ben ve benim gibi insanlara bu heyecanları yaşattığınız için . Allah gönlünüze göre versin , Saygılarla … ‘’ diye bitirmiş .

Ben bunca yıllık teknik direktörüm bu kadar samimi ve içten bir şekilde işime karışan görmedim . Bu yazıyı sakladım . Tüm futbolcularıma okuttum , etkilendiler . Dediği skorla bitti , golleri de söylediği adamlar attı . Söz uçar yazı kalır , araştırınız . Ters Manyel buradan sana sesleniyorum , beni bul . Antremanda futbolcuların imzalayacağı bir forma seni bekliyor. Herşeyden önemlisi ben seni bekliyorum ve çok merak ediyorum . Teşekkürler , iyi çalışmalar .

İşte böyle sevgili okuyucular . Mustafa Hoca ‘nın bir internet sitesinde okuyup galibiyetin anahtarı ve mimarı dediği Ters Manyel bakalım ortaya çıkacak mı ? Hep beraber göreceğiz .

Hiç yorum yok: