7 Nisan 2009 Salı

Günün Abuğu


İstanbul dağbaşı değil . Bu ülkede bir toplantı ve gösteri yürüyüşleri yasası var. Bu toplantıların ve gösterilerin nerede yapılacağı daha evvelden belirlenir ve belirlenen yerde, gösteri ve yürüyüş yapmak için izin alırsın. 'Toplanıyorum köprüden evvel, Beşiktaş takımını alıyorum stada kadar' deyip İstanbul 'u birbirine katmaya hakkın yok . O gün o civarda trafik allak bullak oldu . Çünkü oradaki Barbaros Bulvarı 'nı tıkadığında , Barbaros 'a açılan bütün yollarda , Nispetiye Caddesi 'nde , Boğaz yolunda , Büyükdere Caddesi 'nde büyük tıkanıklıklara neden olursun . Allak bullak ettiler . Böyle bir şey yok . Bunu yapmaya kimsenin hakkı yok . Polisin o kalabalığı dağıtmak için yaptığı her şey yerinde . Uyarı ile dağılmazsan dağıtmanın yolları var . İstanbul 'u felç etmeye kimsenin hakkı yok . Anlamsız bir gösteri yapmak için , canları öyle istediği için kimse çıkıp ortalığı karıştıramaz . Polis bir hafta evvelden biliyordu da ne yapacaktı ? Ortada bir suç yokken , polis gelip 'Hıncal ben haber aldım . Sen çıkıp Taksim 'de kendini yakacakmışsın , onun için ben seni bugün göz altına alıyorum' diyemez . Böyle bir şey demeye hakkı var mı polisin !.. Dedikodulara göre hareket edilir mi ? Böyle bir şey olmaz . Türkiye 'de bazı insanlar polise saldırmak için fırsat kolluyor . Gitsinler de görsünler . Ben , dünyanın her yerinde bu tür futbol çılgınlarına karşı İngiliz polisinin , Fransız polisinin , Alman polisinin , Rus polisinin nasıl davrandığını gayet iyi biliyorum . Bana kimse laga luga yapmasın . Sen polisi dinlemeyeceksin , 20 tane polisin olduğu yere iki misli , üç misli adamla gideceksin ; ne yapacak polis ? Elbette biber gazı kullanacak , su fışkırtacak . Hatta icap ederse çekecek tabancayı havaya da ateş edecek . Çünkü usulsüz , izinsiz yapılan bir gösteriyi dağıtmak polisin görevi . Böyle zamanlarda onların arasına PKK yandaşları girse neler olabilir !.. Bir de insanların sorumluluğu var . 'İstanbul benden sorulur' havası atmaya hakkı var mı Çarşı 'nın . Çarşı Ali kıran baş kesen mi ? Çarşı kurallara uymak gerektiğini Türkiye 'ye göstermesi gereken bir grup . Öyle tanınıyor , öyle biliniyor . Çarşı duruşu , isyancı duruşu değil. Ben hiç böyle bir Çarşı görmedim !.. Çarşı'nın trafiği tıkama hakkı varsa PKK 'nın da tıkamaya hakkı vardır !.. Kim ne diyebilir ? Çarşı 'yı önlemeyen polisin , PKK yanlısı bir grubun yürüyüşünü önleme hakkı var mı ?

Günün Abuğu : Hıncal Uluç

Hiç yorum yok: