12 Şubat 2010 Cuma

Meşale Organizasyonu

t2 tarafından 31 Mart 2009 , Salı günü yazılmıştır ...


Bilen bilir bu Cumartesi günü güzel düşünülen bir organizasyon var . Stada sokulmayan meşalelerin takım otobüsünün Barbaros 'ta göründüğü anda yakılmasıyla birlikte çok güzel görüntüler meydana çıkması planlanmakta . Hem takıma şampiyonluk yolunda destek vermek hem de yine yeni yeniden bu taraftarın Türkiye 'nin bir numarası olduğunu göstermek amaçlanıyor . Fikir güzel ancak sakıncaları yok değil . Forzada da uyarılarımı yaptım , burda daha kesin çizgiler ile üstünden geçmekte fayda var . Naçizane tehlikeye dikkat çekmek amacım , yoksa sis bombamı alıp ben de yerimi alacağım , o ayrı !

Öncelikle Yıldız Teknik Üniversite 'sinden İnönü Stadı 'na olan mesafeye bakmak gerekiyor . Kaynak google , uzaklık 2 kilometre . Bu da 1 metre arayla sıralanacak 2000 kişiye ihtiyaç olduğunu gösteriyor . Sağlı sollu meşale yakılacaksa kişi sayısı 4000 'e çıkar . Geçen sene belki de şampiyonluk maçımız olan İBB karşılaşmasında tribünde 10-15 bin kişiyi görünce bu sayı bana biraz komik geldi . Aralıkları açalım mesala 5 metre diyelim , eder sana 400 kişi , karşısındakilerde 400 , toplam 800 kişi . Bu bile zor . Zira aralıkları açıp 800 kişinin sıralanması bunun bir intizamla sağlanması kolay değil . Cumartesi günü çalışanlar var . Kursu , okulu olanlar var . Geçen seneki eldiven ve Ümraniye hayal kırıklıkları var . Tecrübe ile sabit . Bir de yanyana dizilen adamları görünce polisin ne tutum sergileyeceği bellidir . Merak etmez , sormaz , sadece engeller . Neyse geçelim bir başka soruna .


Herkesin Yıldız 'dan sıralanarak aşağıya doğru geleceği düşünülse de benim fikrim bu yönde değil . Çoğu kişi merkezi tercih edecektir . Bu da Kazan 'ın önünde toplanmak anlamında olacaktır . Otobüsün gelmesi ve köprünün altındaki yüzlerce kişinin meşale ve sis bombalarını yakmasıyla oluşacak kaos ise bir başka soruna göz kırpıyor . Trafik , güvenlik ve risk . Emniyetimiz keşke okullar olmasaydı diyen eski Milli Eğitim Bakanı 'nı esas alarak İstiklal 'de insanların 100 metre yürümesine engel olurken o kadar kişinin patlayıcı etkisi ve yaralanmalara sebebiyet verecek meşalelerle orada toplanmasına izin vereceklerini asla düşünmüyorum . Bir kere toplum için sakınca söz konusu . Hadi diyelim verdiler . Olmaz ya ; beşin elin parmağı bir değil . Elindeki sönmüş meşaleyi çevreye atan , sis bombasını yakmayı bilmeyen , bilerek ya da bilmeden hata , yanlış , kusurlar sebebiyle çevreye , insanlara , araçlara atılacak veya bir şekilde gelmesi sonucunda oluşacak sorunlarda sorumluluğu kim alacak merak ediyorum . Tabi Kazan 'ın yanındaki açık hava meyhanesinde çıkacak kavga , gürültü ve olayları saymıyorum bile . Herkesin ağzına içmediği bir gerçek !

Bu problemleri de göz ardı edelim ve süper bir karşılama ile birlikte stadımızdaki yerimizi alalım . Ama o da ne , fazla kalan meşaleler maçta yakılıyorlar . Cezası var yapmayın demeye kalmadan yine aynı engeller karşımızda . Zaten diken üstündeyiz , küfür etmemeliyiz, olay çıkarmamalıyız . Ancak bir - iki kişinin yapacakları başımızı derde sokabilir . Hepsini bir kenara koyalım bu kadar konuşulduktan sonra ve planlanan şeyin belli olması sonucunda buna yetkili mercilerin önlem alacağını düşünüyorum .

Fikre ve organizasyona saygımız sonsuz , düşündüğümüz yerde yerimizi elbetteki alacağız . Ancak herkesin bir yerine bin dikkat kesilmesi ve taşkınlık veya olaylara sebebiyet vermemesi gerekiyor . Yapacaklarımızın sorumluluğu büyük , camia sözkonusu artık sadece bireyler değil . Bilmem anlatabildim mi ?

Hiç yorum yok: