19 Mart 2009 Perşembe

Fantezi Futbol Üzerine ...










Yaklaşık 4 seneden beri Fantezi Futbol oynuyorum . Sevgili dostum Engin Gürses sayesinde bu zevkli oyun ile tanıştım . Bana olayı anlattı ben de bir deneyeyim dedim . Kadro kurdum , işe yaradı . Zehiri verdi anlayacağınız , gerçi hoşuma da gitmedi değil . CM oyunu yüzünden üniversitede sınıfta kalmış biriyim ben . Günde iki saat uyuyup , Real Madrid 'i Kıtalararası Şampiyon yapana kadar finallere çalışmayacağım sözünü vermiş biriyim . Sensible Soccer ile menejerlik oyunlarının sevdalısı olmuş , ortaokulda Liverpool ile 194 yaşında Premier Lig kurulmadan şampiyon olmaktan bıkmış kaplumbağa kılıklı biriyim ben . Böyle bir oyun sözkonusu olur da sarmaz mı ? Önceleri ntvmsnbc 'nin oyununu takip ederken şimdilerde Lig Tv 'deyim . Aradaki fark dağlar kadar , bir yazı konusu olur yakında . Neyse ben ve Engin Gürses yarıştık önceleri ntv platformunda . Yıl sonu ödülü Ford Focus 'u ben alacağım geyiği hiç bir zaman gerçek olmadı . Daha sonraki yıllarda bizim gibi bu işi kıvırabilecek bir kaç kişi topladık . Büyük Fantezi Futbol Kapışması ile isim babası Engin Gürses bir site oluşturdu . bffk . Oynadıklarımızı yazdı , çizdi , istatistik tuttu . Millet puan topladı , herkes bir ödül vaadetti . Sene bitti kazanan kupa aldı , herşey çok güzel sona erdi . Engin Gürses Türkiye 20. si oldu , dereceye girdi . Haftasonları takip ettiğimiz futbolun bu sevimli yan unsuru bir hayli heyecanlandırdı bizleri . Bu sene tekrar dedik , vazgeçmedik . İkinci siteyi açtı Engin Gürses . bffk2 . Aynı heyecan tam gaz devam ediyor . Yine ödüllerimiz var , yine kapışma var . Engin Gürses askere kaçtı site de bana kaldı . Kendimce birşeyler yazıyorum naçizhane . Başarılı da sayılırım , bir-iki teşekkür almışlığım dahi var . Ayıptır söylemesi sıralamda da idare ederim , oyunda birinciyim hani . Ayrıca Lig Tv'yi açıp bakın en tepede tanıdık birini göreceksiniz , 140 bin kişinin oynadığı Türkiye'mizde . (Utandım) . Amaaan boşverin gelelim biz oyuna , belki hiç duymayanlara veya mantığını kavrayamayanlara . Mesele basit . Futboldan anlıyorsanız , kimin istatistik yapacağını az çok tahmin ediyoranız ve biraz da hafta içi sakat & cezalı takip edebilecek zamanınınız varsa hiç düşünmeyin davranın derim . Oyunda her futbolcunun yeteneği doğrultusunda belli bir fiyatı var . Örneğin Alex 15 lira , Tabata 6 lira , Mehmet Topuz 13 lira , Özer Hurmacı 7 lira . Onbir as takıma , üç tane de yedeklere futbolcu alma hakkınız ve 100 lira da bütçeniz var . Editörden oynayıp CM 'de karşı takımı 72 - 0 yenen arkadaşlarımı hatırladıkça takım kurarken 100 lirayı aşmama çabaları dürüstçe ve oldukça hoş . Anca 2-3 tane çok iyi oyuncu seçebilip diğerlerini Anadolu 'muzun ücra köşelerinde arıyorsunuz . Bu da emeği anlamlandırıyor . Bir kaptan seçiyorsunuz ve o hafta kaç puan alırsa iki katını kazanıyorsunuz . Bu da kaptan seçiminin önemini gözler önüne seriyor . Kadronuzu oluşturduktan sonra haftasonu ligdeki kapışmaları bekliyorsunuz . Gol atan , asist yapan , gol yemeyen , doksan dakika oynayan , penaltı kurtaran puan kazandırırken , gol yiyen , kart gören , oyundan erken çıkan , penaltı kaçıran , kendi kalesine gol atanlar puan kaybettiriyor . En önemli şey tercih . Hayatın ta kendisi gibi . Tercihler başarıyı ve geleceği belirliyor . 14 oyuncunuzdan topladığınız veya kaybettiğiniz puanlar hesaplanıp tasnif ediliyor ve böylece totalde ne kadar puan kazandığınız ortaya çıkıyor . Olay bu kadar basit . Bir takım kurup şansınız da yanınızdaysa Digiturk Plus kazanma şansınız var 140 bin kişinin yarıştığı bu oyunda . Tavsiye edeceğim ama çok fazla sararsanız şu gibi sakıncalar oluşabiliyor . Geçen hafta ilk golü Ernst attı diye sevinemedim zira benim kadromda Tello vardı . Bunu şampiyonluğa giden bir takıma gönül vermiş bu satırların yazarı söylüyor . Gerisini varın siz düşünün !

Hiç yorum yok: