18 Şubat 2009 Çarşamba

Recep İvedik 2






















Sonunda söyleyeceğimi baştan söyleyeyim hemen . Ben beğenmedim . Nedenleri bir değil beş değil on değil . İlki gibi parodilerin birleştirmesi tarzında bir film yarattıkları için , esprinin nereden nasıl ne şekilde geleceği artık belli olduğu için , küfüre bile gülünmediği için , film ne kurgu ne senaryo ne oyunculuk , hiçbirini barındırmadığı için , Togan Gökbakır 'ın film çekmeyi ne zaman bırakması gerektiğini söylediği için , bir sürü hikaye yanlışlıkları , becerilemeyen komik durumlar sözkonusu olduğu için , kadın oyuncuları aynı ajanslardan castlardan kastırdıkları için , yan oyunculukların bu kadar berbat seçebildikleri için . Ben beğenmedim . Beğenen vardır bir şey diyemem . Hiç gülmedim de diyemem . Gidilir her türlü o ayrı . Ama bunlar dışında da anlamadığım birşey var . Neden Türk insanı Vizontele 'de Emin 'in , Gora-Arog 'ta Arif 'in ve bu filmde Recep 'in her bokuna güler ? Osursa güler , sıçsa güler , dursa güler , kalksa güler . Hem de zalim kahkahası şiddetinde , hokkabaz zihniyetinde şu şekilde : NıHahahınıHahahınıHahh ... Sinemeda film seyrettirilmesi yasaklanacak tipler bunlar . Dayayacaksın bunlara günde 12 saat Nuri Bilge Ceylan bak bir daha yapabiliyorlar mı ? Allahtan tenha bir sinemadayım her boka gülen adam tiplemelerinden uzaktayım fikrim yan geldi . Birisi çıktı hem filmin içine etti , hem de boş duvarlarda yankılanarak gürledi de gürledi . Belki de bu sebeple beğenmedim zira Vizontele Tuba 'da üç kere yer değiştirmişliğim var çevredeki öğrenci gruplarındaki ergen gençlerden kurtulmak maksadıyla . Neyse Recep İvedik 'i Tv8 zamanından beri takip ederiz , severiz , sayarız . Ancak hiç bir zaman kendisiyle röportaja gelmiş adamın elinden mikrofonu zorla alıp 'Halime ; dön hadi , özledik seni , sepetlerini özledik , atmalarını özledik' saflığında bulamadık .

Hiç yorum yok: