12 Şubat 2009 Perşembe

Doğuştan Kartalım ...













Bugünden itibaren NOSTALJİ adı altında eski günlere dair anımsatıp gülümsetme gülümsetip düşündürme düşündürüp umutlandırma kavramlarına anlam katacağım . Kah hüzünlenip geçmişe dalacağız , kah gözlerimiz dalarak mutlu olacağız , kah talı mıçı ! Dakika bir gol bir . Ve karşınızda İSMAİL AIR ...

Barcelona'nın golcüsü Kluivert, ‘‘Beşiktaş beni almak istiyorsa, menajerim Bayram Tutumlu tam yetkilidir. Anlaşsınlar, konuşsunlar, ertesi gün İstanbul'dayım. 'Beşiktaş sen bizim her şeyimizsin' marşı hala kulaklarımda yankılanıyor'' dedi.

DÜNYA futbolunun önde gelen kulüplerinden Barcelona'da belki de 40 yıl düşünseniz aklına gelmeyecek bir olay yaşandı. Katalan takımının teknik patronu Antiç karşılaşma sonrası bir geleneği yıktı ve takımının kampına bir gazeteciyi aldı. Ancak Yugoslav çalıştırıcı, Türk olduğumuz için bu jesti yaptığını açıkladı. Bayram Tutumlu ile birlikte kampa girdik.

Barcelonalı futbolcular, İstanbul'dan geldiğimizi öğrenince inanılmaz bir şekilde olumlu tepkiler gösterdi. Kampın neşe kaynağı Hollandalı yıldız Patrick Kluivert oturduğu yerden fırladı ve yüksek sesle tempo tutarak, ‘‘Beşiktaş sen bizim herşeyimizsin, 'Yer siyah gök beyaz en büyük Beşiktaş' diye bağırmaya başladı.

Küfür biliyorum

Yaklaşık yirmi yıldır takip ettiğim Beşiktaş'ta bile bu kadar yürekten bir marş söyleyen futbolcuya rastlamadım. Bir çok futbolcunun örnek aldığı yıldız oyuncu yerinde duramıyordu. Sanki karşımda Pascal Nouma vardı. Bu güzel ortam içinde soruları bir biri ardına sormaya başladım...

-Beşiktaş marşlarını nereden biliyorsun?

Hollanda ve İspanya'da yaşayan Beşiktaşlı bir Türk arkadaşım var. Kardeşimden daha çok seviyorum. Beraber olduğumuzda bana Beşiktaş marşlarını öğretti. Bazı küfürlerin yanı sıra bir çok küfürlü sloganları dahi biliyorum. Hakemler yanlış kararlar verdiğinde, bunlar ağzımdan kaçıyor.

Adeta podyumdayım

-İspanya'da mutlu musun?

Futbol oynanan her yerde varım ama ben Beşiktaş taraftarı gibi çılgın bir topluluğa ve futbolcusuyla bütünleşen bir kulüpte oynamak istiyorum. 100 bin kişilik Nou Camp Stadı'nda kendimi podyuma çıkmış manken gibi hissediyorum. Nitekim Real Sociedad karşılaşmasında golümü atarken, takımımı UEFA Kupası'na sokmanın mutluluğunu yaşadım. Ben daha büyük coşkular istiyorum.

-Futbol yaşamında aklında kalan kulüp ve taraftar hangisi?

Kendimi Beşiktaşlı hissediyorum. Bu nedenle onların taraftarlarını ve sloganlarını öğrendikçe, Beşiktaş felsefesi yaşam biçimim oldu.

-Türk futbolu hakkındaki görüşlerin nedir?

Dünya üçüncüsü olmuş bir Milli Takımınız var. Agresif oynayan G.Saray, İlhan Mansız, Hakan Şükür, Emre Belözoğlu, Okan Buruk, Sergen Yalçın kaleci Rüştü ilk aklıma gelen futbolcular. Türkiye'de çok dostlarım var. İtalya ve İngiltere futbolunun yanı sıra Türkiye'deki G.Saray, Beşiktaş, F.Bahçe maçlarını da izliyorum. Bu arada F.Bahçe'de olduğu gibi bizde de bir çok yıldız oyuncu var. Onlar gibi bizde Şampiyonlar Ligi yerine UEFA'ya gideceğiz.

-Hobileriniz nelerdir?

En büyük hobim maç izlemek ve dans etmek. Ve zaman zaman da denize girmek.

Klasını gösterdi

-Türk takımı çalıştıran teknik direktörlerden tanıdıklarınız var mı?

Evet var. Toshack, Daum, Lucescu, Fatih Terim, Parreira.

-Türkiye'ye gelip transfer olmak ister misin?

Ben profesyonel futbolcuyum ama benim parayla pulla işim olmaz. Beşiktaş'a gelmek ve Beşiktaş'ta beni almak istiyorsa, menajerim Bayram Tutumlu tam yetkilidir. Anlaşsınlar, konuşsunlar ertesi gün İstanbul'dayım. 'Beşiktaş sen bizim herşeyimizsin' marşı hala kulaklarımda yankılanıyor, tüylerim diken diken oluyor. Böyle bir futbol aşkıyla yanan taraftar topluluğu önünde oynamak dehşet verici bir olaydır.

-Nihat'ı nasıl görüyorsun?

Dünyanın en zor futbolu İspanya'da oynanıyor. Tekniği ve fiziğe dayalı bir futbolla gol krallığına gitmek kolay değil. Onu ne teknik durduruyor, ne de fizik. Şu anda İspanya'nın en pahalı futbolcusu. Kendisiyle maç öncesi ısınma hareketleri sırasında görüştük. Bizi ilk maçta perişan etmişlerdi. Nou Camp'ta da Nihat'tan çekindiğimi söyledim. Nitekim golünü atıp klasını yine gösterdi. Barcelona olarak ne çektiysek Beşiktaşlılar'dan çektik. İstanbul'daki üç farklı yenilgi ve tribünlerin müthiş tezahüratı unutamadığım anlardan bir tanesi.

Türkiye futbol cenneti

Bu sezon İspanya'da umduğunu bulamayan Barcelona'nın bir başka yıldızı Saviola,‘‘Brezilya'dan sonra dünyada futbolla yatıp kalkan bir başka ülke de Türkiye. Bu konuda inanılmaz bir sevgi çemberi olduğunu görüyoruz. Bunu İstanbul'daki Beşiktaş ve G.Saray ile yaptığımız maçlarda gördük'' dedi. Marc Overmars ise, ‘‘Türk futbolu son zamanlarda büyük atılım içine girdi. Türk takımları artık dikkat edilecek bir konuma geldi. Gördüğüm ve takip ettim kadar Türkiye bir futbol cenneti'' diye konuştu.

Hiç yorum yok: