5 Eylül 2009 Cumartesi

Trabzon - Sümela Manastırı


Cem Yılmaz'ın Trabzon turnesinden çıkardığı malzeme ile bir süre iş yaptığını hatırlıyorum . Bilmem ne camisini sorduğu amcanın aynı soruyu kendisine sorduğunu anlatır durur . Özellikle ordakileri ben fıkra sanıyordum meğerse gerçekmiş ifadesi çok komiğime gitmişti . Gel zaman git zaman bizim de yolumuz o taraflara düştü . Buna benzer bir olay da biz yaşadık . Hatırladıkça hala güleriz .

İki sene önce asker ziyareti sebebiyle Artvin'e gitmek gerekti . Atladık İstanbul'dan uçağa indik Trabzon'da . Oradan karayoluyla yaklaşık 5 saatte Artvin'e geçeceğiz ama gelmişken meşhur Sümela Manastırına uğrayalım istedik . Havalanından çıktık , kiraladığımız aracı teslim alırken bir abimize sorduk ;

- ''Dayı be , taa İstanbul'dan kalktık geldik . Gelmişken de Sümela Manastırını görmek istiyoruz . Çok methini duyduk . Nasıl gideriz acaba biliyor musun ?''

Dayı şöyle bir süzdü bizi , sonra burun kıvırarak Laz fıkralarının gerçek payı olduğunu bizlere bir kez daha hatırlattı ;

- ''Ya boşverin gençler ne gidiyorsunuz . Ben oraya her gün gidiyorum bir bok yok !''

Hiç yorum yok: