21 Nisan 2010 Çarşamba

Sağlığına Atam ...


Güzel bir Galatasaraylı olan Alp (Hekimoğlu) abim aradı geçen gün akşam vakti . Biraz Emre Belözoğlu'ndan iğrendik , azıcık da Bilca'ya sövdük beraber . Havalar , kül bulutu , anayasa falan derken ''Tam senin bir blogluk bu hikaye'' cümlesinin altını hoşça kalınca çizerek bir olay anlattı bana . Ben çok etkilendim , hafif gözler de doldu hani . Bu güne kadar dikkat etmemişim dedim . ''Ben bunu gözümle gördüm oğlum'' deyince eyvallah dedim . Gören , bilen , duyan varsa paylaşsın . Abime fiyakalı bir selam çakıp hikayeye geçeyim , fazla meraklandırmadan cümleleri onun ağzından özenle seçeyim ...

''Beşiktaş Kulübünden bir tanıdığım var . Geçen gün beni aradı , gel seni Trabzon maçına götüreyim dedi . Eyvallah dedim haliyle . Maç öncesi her Beşiktaşlı'nın yaptığı gibi semtteydik . Kazan'ın orada takıldık , bağıran , çağıran , keyifle içkisini yudumlayana eşlik ettik . Sonra maçın başlamasına yarım saat kala stada doğru hareketlendik . Ağaçlı yolda yürüyoruz . Bir insanın ölmeden önce yapması gereken şeylerden birisidir o ağaçlı yoldan şarkılarla stada yürümek (bunu ben dedim tabiki) . Derken yanımdaki arkadaşım önümüze yürüyen birini işaret etti .

- Bak Alp . Şu adamı görüyor musun hani elinde rakı kadehi olan ? Birazdan ileride sağdaki Atatürk resimlerinden birinin altında duracak ve kadehini Atatürk'e kaldırıp hemen resmin altındaki küçük bir boşluğa bırakıp devam edecek ...

Anlamadım önce ne dediğini , şaşırdım . Takip edeyim bakalım ne yapacak dedim . Sonradan öğrendiğime göre o adam tribünün eski abilerindenmiş . Herkes bilir , tanır ve saygı gösterirmiş . Gözüm üstündeydi artık abinin . Stada çok az kalmıştı ve benim gözlerim abiyi takip ediyordu . Arkadaşımın dediği gibi mi yapacaktı yoksa ... Demeye kalmadı sağ taraftaki Atatürk resimlerinden stada yakın olanlarından birinin önünde durdu . Elindeki rakı kadehini Atatürk'ün şerefine kaldırıp ''Sağlığına Atam'' dedi . Şok olmuş şekilde abiyi izliyordum . Sonra resmin hemen altındaki küçük bir bardak sığacak şekilde oyulmuş kavuğa elindeki kadehi bıraktı ve yürümeye devam etti . Ben daha ne olduğunu anlamadan da gözden kayboldu . Baktım o küçük boşluğa kadeh orada son yudumu içilmemiş şekilde duruyordu . Atatürk'e bırakılmış son yudum , Beşiktaş maç öncesi yıllardır tekrarlanan bir durum ! Kalakaldım ...
''

Olaya bak ! Ne racon ama ? Geleneği buymuş abinin , her maç öncesi bunu yapmadan stada girmezmiş . Duyduğumdan beri bu olayı hangi resmin altında acaba düşünmeden edemiyorum o bir bardaklık boşluğu . Sivas maçı var önümüzde bakacağım , gözlerim elinde rakı kadehi olan abiyi ve son yudumu bırakılmış kadehi arayacak . Benden önce bulan , gören , duyan olursa beklerim yorumları . Ama hala şaşkınım nasıl daha önce haberim olmadı ? Nasıl atlamışım bu olayı ? Tanımasam da o esaslı abiyi daha önce bu çocuk tarafından ilk kadeh de onun için içilecektir bu böyle biline ...

4 yorum:

Soldan Atak dedi ki...

ne güzel bir abiymiş o..
benim yerime de ufak bir yudum çek, abinin şerefine..

Atakum RAC dedi ki...

sağlığına ATA'm...

sağlığına Abim..

sağlığına Tunç'um...

SirEvo dedi ki...

Vay anasını sayın seyirciler diyorum..

Adsız dedi ki...

atatürk resmiyle konuşup rakı içen bi abi görmüşlüğüm var ağaçlı yolda acaba o mu?